Wednesday, December 17, 2008

Suit

hate is an irreducible feeling that is not definable at all.....

banyak bende yg menyebabkan aku benci // benci adelah satu perkataan yg kuat sangat maksud nya .... so aku tukar jadi meluat ... aku meluat bila orng tu mengada ngada2 ....perasan die cute abis la belagak blur ... anjing .... tu bukan cute ... tu bodo .... dah berapa kali aku tulis di dlm blog nie .... di mana aku alergic dengan orng bodoh nie ... setengah orng alergic ngan seafood, habuk, ayam tapi aku alergic ngan stupid people .... aku cuba juga untuk hindari specis nie ... tapi kadang2 aku tertipu juga .... berbalik pada topik meluat ... aku meluat bila orng asyik tanya aku soalan yg obvious dah ade jawapan die ... tak pun usaha skit je lagi dpt jawapan die .... ni same kes ngan bagitau kat aku bende yg aku dah tahu .... mcm la aku tak nampak bende tu .... tolong la jgn insult intelligence aku bleh tak .... come on la tell me something that i dont know.... aku meluat bila orng tu cuba jadi stereotype ... contoh kalau lelaki mesti tau pasai keta, mesti tengok bola .... tolong lah cuba jadi individu bleh tak .... jadi diri sendiri .... kalau ko lelaki tapi ko tak suka keta ... takpa... it nothing wrong with that ... aku menyampah bila ade orng perasan die tu better dari orng lain dari segi agama .... ape yg die cuba buat ialah sound orng lain yg jahil skit dari die .... die tak tau bila die dah ade perasaan riak yg die rase die bagus sangat tu dah berdosa .... cara die sound orng pun tak berapa btui ... ade hati nak perbetulkan orng .... bagus mengingat kan orng lain pasal agama ... tapi ade care nya ... cara yg beradap, bersopan santun .... agama takde suruh hang pi sound orng camtu ja ... lepas tu yg perasan bagus sangat nie follow semua bende yg in thing skrg... ikut semua bende dlm tv tu .. tak ke "God is in the tv" ... ko pergi ikut ape artis tu buat ... ape iklan tu suruh ... tolong la fikir skit boleh tak ... aku benci bila orng tu tak mau kata no ... walaupun die kena gak kata no ... tapi sebab die nak jaga hati orng lain, jaga status, jaga serba serbi ... die sanggup kata kan yes jugak ... ye jaga hati orng tu bagus .... tapi fikirkan pasal diri sendiri jugak ...tak yah la pasal orng lain ... u dont live ur life .... semua orng dah besar ... dah boleh fikir ... diorang sepatutnya faham .... kalau diorang tak faham sama ade diorang tu stupid tak pun ignorant .... aku meluat bila orng tak reti differentiate between serius and lawak .... tengok la body languages orng tu bila bercakap ... nie main assumption je .... aku love/hate bila orng tu cunning/slick/smart kerana aku tak bleh nak confirm sama ada die tau/buat2 tak tau/tak tau pasal sesuatu bende ... adakah die suka bermain this kind of game? .... adakah die mau outwit, outsmart and outlast aku? .... adakah dia ignorant/stupid?.... adakah mcm2 lagi..... yg membuat aku interest bila die lebih pandai dari aku .... tapi membuat aku lost interest bila die tak tau apa2....

sial la aku nak tulis pasal bende lain .... boleh tulis pasai bende nie pulak ... damn the devil to hell

No comments: